obstinat

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av obstinat - 23 februari 2015 21:15

Så den här frågan har farit runt som ett osaligt spöka i mitt huvud sista månaderna. 

Vad är det att älska någon för mig. Hur ska jag förklara den känslan. 

Jag tänker nu inte på att älska sina barn, föräldrar, vänner osv utan just det här att älska en partner, en person med passion, med djupa känslor.


Men hur förklarar man vad den känslan är för en själv? Hur man känner.

Speciellt för en person som säger sig att aldrig ha älskat, varit i förhållanden, förlovad, gift, har barn. Men säger sig att aldrig ha älskat? Visst älska sina barn, ja men inte partner.


Utan säger sig "tycka mycket om" ord som för mig blir så fel då tycka om är något väldigt "tamt" även om det är mycket, mot att älska.


Men sen tänker jag, varför vill jag förklara vad det är att känna att man älskar någon? För att jag hoppas han ska finna ut att han älskar mig? Men så är det ju inte eller hur? Man vet om man älskar, man vet när man älskar någon, även om man inte kan sätta orden på känslan. Man bara vet.


Eller så kanske det är så att jag behöver få förklara hur jag känner, få honom att förstå vad jag känner. Och enbart gör min egen skull få berätta så att han förstår vad jag menar med att jag älskar honom.


Och sen är den en fråga till, klarar jag av att inte vara älskad? Att vara den enda som älskar.

Jag tror det just nu, tror att det kan fungera, att det kanske räcker med att vara mycket omtyckt... men frågan är räcker det i långa loppet.


Det är många saker som faller in under det här att älska som inte i min värld blir samma om man bara tycker om. Det är att planera saker framåt, prioritera om för att kunna träffas, att ge saker göra den andra glad - spontant, att öppna sig och dela med sig av sig själv på djupet. När jag då känner att jag gör mer av dom sakerna, han inget om han inte blir påmind, då kommer tanken, jag är ju bara "omtyckt" inte älskad. 

Räcker det???


 


Passande ord för vad jag känner, men också vad jag vill få min partner att känna....

Av obstinat - 23 februari 2015 19:30

Ja jag har länge tänkt att det skulle vara skoj att gå på teater, konserter, museum osv. Men det blir aldrig av för oftast är det inte så skoj i slutändan att gå själv. Även om man från start tänker att det är väl inget, det är väl det här att uppleva som är det viktiga och jag behöver inget sällskap, jag klarar mig själv Ändå så är det sen just där det faller, men går inte iväg själv. Varför har jag inget bra svar på egentligen, men så blir det oftast ialla fall.


Men nu tänkte jag faktiskt ta mig i kragen och verkligen göra något åt saken, börja kika vad som finns som jag verkligen vill se och sen åka iväg, köpa biljett direkt, då är det svårare att inte gå. Sen kanske jag också kan ”lura” med mig någon *Ler*


Men ska helt klart försöka bättra mig den här våren och komma iväg lite mer på saker som jag uppskattar.

Av obstinat - 23 februari 2015 17:41

att träna på.Komma igång, träna lite mer regelbundet på ett sätt som passar mig. Både gällande sättet men också var och när.


Jag har tränat innan, för hälsan, för att gå ner i vikt. Och det hargått bra, fram tills att något ändrar sig i livet. Då är det så lätt att tappa den rutin man haft ett tag. Eller så satsar jag för hårt och då orkar jag inte genomföra det fullt ut. Båda dom här orsakerna har gjort att jag kommit av mig i bra vanor så många gånger i livet att jag känner att den här gången måste jag hitta en bra medelväg, som jag inte kan komma undan bara för att tiderna på dygnet inte stämmer med öppet tider, att jag inte är på samma ort varje dag. Jag måste hitta något bra koncept som passar mig, som inte jag ledsnar på, något jag kan göra oavsett var jag är eller tid på dygnet.


Funderade på att skaffa mig ett årskort på gym igen, har kikat på dom olika gymmen här på orten och kommit fram till vilket som passar mig. Ett jag gått på innan, men deras öppet tider är inte helt kompatibla med mina arbetstider, och då jag är sån som helst går när det är minst antal personer på gymmet så försvinner även vissa dagar när arbetstiderna fungerar med deras öppet tider. Jag vet bara att jag inte kommer gå dit just då...  Så det är att slänga pengarna i sjön att skaffa ett där.

Mina barn tycker jag ska ta ett på gymmet som har öppet 24 h/dygn, men här på orten har inte dom rätt sorts utrustning för vad jag vill använda och jag känner att dit kommer jag ändå inte att gå. Det känns inte helt rätt för mig.


Jag promenerar, men ibland är arbetstiderna sånna att jag inte direkt glatt traskar iväg varker före eller efter arbetspasset. Men promenera är bra, det kommer jag ta upp för det kan jag göra var jag än är. Men vill ha något annat att komplettera med, göra något annat också.


Så jag har fastnat för att träna hemma. Jag ska nu bara hitta rätt i vad jag ska göra, vad jag ska skaffa för att kunna utföra det jag vill. Något att göra hemma, sen något att göra när jag åker bort. Men där tror jag att jag hittat något som passar bra, yoga. Lite mer för att hålla kroppen mjuk och smidig. 


Men jag letar vidare för att hitta det där som jag känner är rätt för mig hemma...

Ovido - Quiz & Flashcards