obstinat

Alla inlägg den 12 februari 2015

Av obstinat - 12 februari 2015 23:35

Tydligen är det inte bara filmen Fifty Shades of Grey som har premiär imorgon, utan det är en film till Ceremonin. Ja det gäller att haka på, när det pratas lite extra om något. 

Jag såg Kunskapsnyheter ikväll och jag kan bara nicka instämmande till ord som sas om filmen. En stampande historia där inget hände på 2 h, bara att tjejern i paret egentligen vill ha en vanlig familj och för att få så går hon med på att få smisk när hon då träffar denna rika man. 


Jag kan ju då komma med fortsättningen dom blir att undrar om hon gått med på dessa saker om han varit mindre rik eller fattig. Alltså, är hon verkligen ug eller ser hon bara att om hon står ut så blir hon omhändertagen och bortskämd på ett sätt som pengar kan ge.... men det är absolut inte kärlek och absolut inte att vara undergiven.


Men till den andra filmen som nu säkert åker lite med i medvinden och intresset för sex, för BDSM. Det är en biografi, om en dominatrix från Frankrike, Ceremoni. Handlar om den nu över 80 åriga Catherine Robb-Grillet. Och jag kommer den här filmen OM den kommer på en biograf nära mig, tänker inte åka iväg långt, så intressant är den inte. Men kommer den upp i närheten så ser jag den gärna, för den kan bli intressant att se, tror jag.


Men som min partner sa när vi pratade om filmerna ikväll, att Ceremoni antaglige inte kommer upp på dom "stora" biograferna utan hamnar på dom små, på vissa orter, som visar den här typen av lite mer udda filmer.

Men kanske den går att om det tag se via nätet istället :)


  

Ovido - Quiz & Flashcards