obstinat

Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Försöker hitta något bra sätt, som passar mig just nu

Av obstinat - 23 februari 2015 17:41

att träna på.Komma igång, träna lite mer regelbundet på ett sätt som passar mig. Både gällande sättet men också var och när.


Jag har tränat innan, för hälsan, för att gå ner i vikt. Och det hargått bra, fram tills att något ändrar sig i livet. Då är det så lätt att tappa den rutin man haft ett tag. Eller så satsar jag för hårt och då orkar jag inte genomföra det fullt ut. Båda dom här orsakerna har gjort att jag kommit av mig i bra vanor så många gånger i livet att jag känner att den här gången måste jag hitta en bra medelväg, som jag inte kan komma undan bara för att tiderna på dygnet inte stämmer med öppet tider, att jag inte är på samma ort varje dag. Jag måste hitta något bra koncept som passar mig, som inte jag ledsnar på, något jag kan göra oavsett var jag är eller tid på dygnet.


Funderade på att skaffa mig ett årskort på gym igen, har kikat på dom olika gymmen här på orten och kommit fram till vilket som passar mig. Ett jag gått på innan, men deras öppet tider är inte helt kompatibla med mina arbetstider, och då jag är sån som helst går när det är minst antal personer på gymmet så försvinner även vissa dagar när arbetstiderna fungerar med deras öppet tider. Jag vet bara att jag inte kommer gå dit just då...  Så det är att slänga pengarna i sjön att skaffa ett där.

Mina barn tycker jag ska ta ett på gymmet som har öppet 24 h/dygn, men här på orten har inte dom rätt sorts utrustning för vad jag vill använda och jag känner att dit kommer jag ändå inte att gå. Det känns inte helt rätt för mig.


Jag promenerar, men ibland är arbetstiderna sånna att jag inte direkt glatt traskar iväg varker före eller efter arbetspasset. Men promenera är bra, det kommer jag ta upp för det kan jag göra var jag än är. Men vill ha något annat att komplettera med, göra något annat också.


Så jag har fastnat för att träna hemma. Jag ska nu bara hitta rätt i vad jag ska göra, vad jag ska skaffa för att kunna utföra det jag vill. Något att göra hemma, sen något att göra när jag åker bort. Men där tror jag att jag hittat något som passar bra, yoga. Lite mer för att hålla kroppen mjuk och smidig. 


Men jag letar vidare för att hitta det där som jag känner är rätt för mig hemma...

 
 
Annie

Annie

23 februari 2015 19:51

Jag tränar själv hemma och det funkar jätte bra tycker jag ;)

Har ett litet "hemma-gym" med diverse vikter och utrustning :)
Så praktiskt tycker jag att kunna träna när det passar en själv bäst ;)

Hoppas det går bra och lycka till :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

obstinat

25 februari 2015 19:10

Har du något bra tips för att ha ett litet hemma-gym för lite träning, när man bor litet som bara den?

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av obstinat - 14 april 2015 06:00

    Kärlek föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet av att vara tillsammans och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda.       ...

Av obstinat - 8 april 2015 11:15

    Motgångar avslöjar snillet, medgångar döljer det.  Horatius ...

Av obstinat - 4 april 2015 11:30

       Jag gillar faktiskt misstag. Jag tycker att de är mänskliga.  ...

Av obstinat - 2 april 2015 14:36

Så känns det just nu, tiden räcker inte mer än till det vardagligaste sysslorna. Men så är livet till och från, bara leva i det vardagliga måstet ett tag, så kommer tid för roligare saker snart att infinna sig. ...

Av obstinat - 2 april 2015 03:15

"Till vän ska man komma bjuden i medgång och objuden i motgång." ...

Ovido - Quiz & Flashcards