obstinat

Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

Victoria Milan

Av obstinat - 26 januari 2015 10:08

"Gör livet levande - inled en affär idag!"

 

Det är deras fina slogan, Victora Milan. sidan där man uppmuntrar till otrohet. Jag fattar inte, kommer aldrig att förstå mig på att något som otrohet kan få bli rumsrent, på det sättet att det är okey för en sida som uppmuntrar till det får annonsera på tv, i radio. Jag blir faktiskt arg, sällan jag blir arg, men av detta blir jag arg. 

 

Ja ja jag vet, otrohet har alltid och kommer alltid att förekomma. Det är som det är, fega människor som inte vågar ta tag i sina liv, sina förhållanden utan istället smyger runt och gör saker som sårar så många människor.

 

Jag lägger inte heller hela skulen på "den andra kvinnan", eller mannen heller för den delen för idag är det lika vanligt att kvinnor är otrogna som män. Jag lägger skulden i första hand på den som har en partner, sambo, äkta hälft, som är så oärlig och feg att det smygs bakom ryggen för att få bekräftelse.

 

Att det sen är rumsrent för en sida som förespråkar otrohet att ha annonser i media, vad ger det för signaler till våra barn, till ungdomar som växer upp med nätet. Det är inte ens något man direkt smyger med längre. SÅ fel signaler.

 

Sidan till och med ger råd och tips om hur man ska göra på bästa sätt för att inte bli påkommen????

 

Jag erkänner lätt att jag hör till den gamla skolan och sättet att leva, man har en partner, man lever monogamt. Jag har under åren som gått också lärt mig att inget förhållande är mer än vad man gör det till. Om man börjar ta varandra förgivet, om man inte bekräftar, uppmuntrar, visar att man älskar, attraheras av den andra, om man slutar att uppvakta, slutar flirta med varandra så dör också "pirret". Det är helt och hållet upp till en själv att se till att det finns kvar. 

 

I min värld så ska man inte uppmuntra till otrohet utan istället uppmuntra till att fortsätta eller börja om att uppvakta varandra, göra saker tillsammans, överraska. Göra allt det där man gjorde i början, sända små sms, kramas och pussar ofta, vara nära, ta egen tid tillsammans. 

 

Det går inte att komma ifrån att dom paren som håller igång den biten, dom man ser har den gemenskapen kvar även om åren går. Där finns passionen, där finns glädjen, livet ÄR levande för dom. Men slutar man uppvakta varandra så kommer vardagens tristess ta tag i en istället för att vardagens värme, djup, passion får glöda. 

 

Ska också för säkerhets skull nämna att otrohet för mig är när den partnern inget vet om, när man smyger och ljuger. Inte när man som par gemensamt gjort upp om att det är okey att ha andra sexpartners. Då har man ett öppet förhållande utan lögner, eller är poly, men det är ärligt och man låter andra göra sina val utefter ärlighet.

 

Otrohet förstör, det är lögner som sårar så många. Det roliga eller mest kanske sorgliga är att många som är otrogna sitter på nätet, flirtar och kallar sig själva ärliga. Dom tycker att dom är ärliga när dom t ex då finns på Victoria Milan för att jaga sexträffar, för då vet den dom träffar att dom är upptagna, det är ärligt! Är det? Jag vill umgås med ärliga människor och en person som ljuger för sin fru/fästmö/sambo som den inlett ett liv med, är den ärlig? Kan den verkligen själv tycka att den är en otroligt ärlig person som aldrig ljuger? Och tar upp det som en bra egenskap hos sig själv på dejtingsidor? 

 

Antar att dom kostar en bra slant att vara medlem på också, det har jag inte ens orkat ta reda på.

 

 

 

 

Så varför inte börja uppvakta, flirta med sin egen partner istället, så otroligt härligt det kan vara *L*. Man måste kämpa lite, jobba lite även på det fortsatta inte bara jaga det nya.

 
 
Lisa

Lisa

29 januari 2015 11:04

Jag känner samma som du. Fy fan rent ut sagt vilken jävla reklam. Jag har inte riktigt fattat hur den har blivit godkänd. Otrohet kommer alltid att finnas, men det är personen i sig som styr hur man vill vara och leva. Men att locka folk att flörta är ju mer att locka folk att göra slut.
Blir helt frustrerad när jag ens tänker på de. Tack för att du tog upp det!
Kram!

http://www.lilagardiner.bloggplatsen.se

obstinat

29 januari 2015 11:21

Tack, ja det är verkligen frustrerande att se hur den här reklamen ens får förekomma i radio eller tv. Men klart dom ser ju bara ett sätt att tjäna pengar.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av obstinat - 14 april 2015 06:00

    Kärlek föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet av att vara tillsammans och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda.       ...

Av obstinat - 8 april 2015 11:15

    Motgångar avslöjar snillet, medgångar döljer det.  Horatius ...

Av obstinat - 4 april 2015 11:30

       Jag gillar faktiskt misstag. Jag tycker att de är mänskliga.  ...

Av obstinat - 2 april 2015 14:36

Så känns det just nu, tiden räcker inte mer än till det vardagligaste sysslorna. Men så är livet till och från, bara leva i det vardagliga måstet ett tag, så kommer tid för roligare saker snart att infinna sig. ...

Av obstinat - 2 april 2015 03:15

"Till vän ska man komma bjuden i medgång och objuden i motgång." ...

Ovido - Quiz & Flashcards